Звіт

Директора Білогородської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2

Києво-Святошинського району Київської області

Черкаського Олексія Миколайовича

про свою діяльність на посаді протягом 2016/2017 навчального року

с. Білогородка

Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2016/2017 року.

Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітнього періоду, я керувався Статутом школи, Правилами внутрішнього розпорядку, посадовими обов'язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвінього навчального закладу.

І. Загальна інформація.

Білогородська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 є колективною власністю громади с. Білогородка в особі Білогородської сільської ради. Управління та фінансування здійснюється Києво-Святошинським відділом освіти.

Будівля школи прийнята в експлуатацію в 1980 році, проектна потужність 624 учні. Земельна ділянка яка належить школі має площу 3,99 га. В 2016 /2017 році в школі працювало 32 педагогічних працівників та 19 працівників обслуговуючого персоналу.

Навчання завершило 471 учень в 20 класах. Середня наповнюваність класів 25 учнів.

2. Кадрове забезпечення.

У 2016/2017 навчальному році штатними працівниками Білогородська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснювалась відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою. Перспектива в освіті така, що років через п'ять вчитель, який не володіє навиками роботи на комп'ютері та не використовує їх у своїй діяльності не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями.

Адміністрація школи показує в цьому приклад усім вчителям.

Більша частина колективу (16) має вищу кваліфікаційну категорію, що говорить про значний досвід.

3. Методична робота.

У школі діє певна система методичної роботи, яка створена на діагностичній основі. Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, яка працювала на базі шкільного методичного кабінету.

До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічне звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних предметних комісій, наставниками молодих вчителів. За їх активної участі проводять предметні тижні, методичні засідання, тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету, де сконцентровані нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного вчителя, матеріали діяльності шкільних предметних комісій.

У школі працювала ШПК вчителів початкових класів, ШПК вчителів-словесників, ШПК вчителів природничих дисциплін, вчителів фізкультури і ЗВ. Результативно була робота всіх методичних об'єднань. Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи по проблемах, зросла їх педагогічна майстерність. Внаслідок чого рівень навчальних досягнень учнів школи оцінюється хорошими показниками.

Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджують у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається.

З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більші і більше педагогів школи.

Активно залучаються наші педагоги і до роботи в районних семінарах.

Так на базі нашої школи було організовано та проведено районні семінари вчителів музичного мистецтва, історії та Захисту Вітчизни, які пройшли на високому рівні.

Аналіз якісного складу та освітянського рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на високому рівні. Щодо результатів тестування серед наших випускників, то в цілому результати тестів відповідають рівню оцінювання в школі.

За підсумками навчального року 45 учнів школи нагородженні Похвальним листом, учениця 11 класу Назаренко Наталія - золотою медаллю ″ За високі досягнення у навчанні″. Дипломом відділу освіти Києво-Святошинської районної державної адміністрації нагороджені:

учениця 5-А класу Дяченко Карину за І місце та учень 6-А класу Востріков Любомир за ІІ місце в районному етапі ХVІІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика; учениця 10 класу Грищенко Юлія за ІІІ місце в районному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з німецької мови; учениця 9-А класу Недогибченко Вікторія за ІІІ місце в районному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії.

Грамотою Києво-Святошинської районної державної адміністрації нагороджені: учениця 6-А класу Діхтяр Марія за І місце в районній виставці – конкурсі декоративного-ужиткового мистецтва "Жінка-беригиня роду" ( номінація вироби з бісеру); учениця 6-А класу Рахільчук Вікторія за ІІ місце в районній виставці конкурсі декоративного-ужиткового мистецтва "Жінка-беригиня роду" ( номінація вироби з бісеру); учениця 5-А класу Гапон Евеліна за І місце в районній виставці-конкурсі народних ремесел "Скарби рідного краю" ( номінація - квілінг), учениця 3-А класу Осталецька Кароліна за активну участь в районній районній виставці конкурсі декоративного-ужиткового мистецтва "Жінка-беригиня роду" ( номінація вироби з бісеру).

Грамотою відділу освіти Києво-Святошинської районної державної адміністрації нагорджені: учень 3-А класу Бернацький Олександр за ІІ місце в районному етапі новорічно-різдвяної виставки "Новорічна композиція"; учениця 3-Б класу Ємельянова Єлизавета за ІІІ місце в районному етапі Всеукраїнської новорічно-різдвяної виставки "Новорічна композиція"; учениця 8-А класу Бевзюк Анастасія за ІІІ місце в районному етапі Всеукраїнської новорічно-різдвяної виставки "Новорічна композиція

Дипломом відділу освіти Києво-Святошинської районної державної адміністрації нагороджені: дитячий танцювальний колектив "Радість" за ІІІ місце у районному етапі обласного фестивалю-конкурсу "Тепсихора запрошує".

Дипломом Міжнародного фестивалю-конкурсу "Квітуча Україна" нагороджений танцювальний колектив "Радість" за ІІ місце в номінації сучасна хореографія (ІІІ вікова категорія) та за ІІІ місце (ІІ вікова категорія).

Грамотою відділу освіти за І місце в районних змаганнях "Старти надій" нагороджена команда учнів 7-х класів .

Виховна робота.

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуіння ними своїх прав та свідомого виконання обов'язків у значній мірі залежить від правильного визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріорітетними у вихованій роботі школи залишаються питання всебічного розвитку особистостей сприяння її становленню, самовихованню й самореалізації. Спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:

а) прівентивне виховання;

б) морально-етичне виховання;

в) художньо-естетичне виховання;

г) громадянсько-патріатичне виховання;

д) трудове виховання;

е) фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя;

є) екологічне виховання.

Районні виховні заходи у яких минулий рік взяла участь наша школа і показала активність і відмінні результати:

День села Білогородка, День Перемоги, Заходи пам'яті жертв Голодомору, численні конкурси малюнків, районний огляд художньої самодіяльності.

У школі з учнями організовано такі форми правового навчання і виконання:

- тематичні загальношкільні лінійки та класні години;

- зустрічі з юристами;

- лекції, бесіди на правову тематику;

- зустрічі з працівниками правоохороних органів;

- уроки правознавства;

- олімпіади з правознавства;

- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями;

- відвідування проблемних сімей вдома.

Практичним психологом школи регулярно і ефективно проводиться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складний життєві обставини.

Та все ж за звітний період траплялись випадки протиправної поведінки учнів, зокрема тютюнопаління під час перерв за межами школи, агресивна поведінка, пропуски занять без поважних причин.

Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються в школі проводиться згідно з діючим законодавством. Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. За бюджетний кошт вони отримують безкоштовне гаряче харчування в шкільній їдальні. Планується оздоровити за кошти сільської ради 60 учнів - діти поїдуть відпочивати в табір "Едельвейс" в Івано-Франківську область та

З опікунами дітей-сиріт підтримується постійний зв'язок класними керівниками, практичним психологом, адміністрацією школи.

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота в Білогородській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових наичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках, екскурсії на виробництво. У 2016-2017 н.р. учнів з метою виявлення здібностей учнів для обґрунтованої орієнтації на профіль навчання та подальше професійне самовизначення у 8-х класах читався спецкурс ″Обираю професію″.

Активно в цьому році пройшов тиждень профорієнтаційної роботи.

Співпраця з батьками.

Виховання учня в школі та сім'ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра.

Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів. Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців: відвідують дитину дома, спілкуються з родинами.

Однією з традиційних норм роботи з батьками є батьківський лекторій. У їх проведенні бере участь адміністрація школи, шкільний психолог, спеціалісти району.

Збереження і зміцнення здоров'я унів та працівників.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний пункт де працює медична сестра, яка організовує систематичне та планове обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань. Щорічно на базі Білогородської дільничої лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного обстеження, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої , основної груп та групи звільнених від занять фізичної культури на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі.

Медичне обслуговування працівників школи організовано на базі Боярської районної лікарні. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд за рахунок держбюджету.

Важливим аспектом збереження здоров'я дітей є створення умов раціонального харчування.

Організація харчування учнів закладу регламентується законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту","Про охорону дитинства".

Згідно цих документів учні 1-4 класів забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням, як додаток до денного раціону у школі працює буфет.

Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення традиційного ″Дня здоров'я ″, шкільної Спартакіади, бесіди з лікарями про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю, виступи шкільної медсестри на загальношкільних лінійках.

У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ "заходи по збереженню життя і здоров'я дітей" де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

Цікаво і змістовно пройде оздоровлення наших дітей у липні – серпні 2017 року в таборі "Едельвейс" Івано-Франківської обл. та оздоровчому комплексі "Ольвія " м.Очаків.

Стан охорони праці.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму у дітей під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності колективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України "Про охорону праці", "Про дорожній рух", "Про пожежну безпеку".

Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організація навчально-виховного процесу та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи.

Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності закладу, створено службу з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьвана програма вступного інструктажу. Регулярно відбувається цільовий інструктаж з учнями перед екскурсіями, походами спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортивний зал має необхідний перелік документації з питань безпеки.

Фінансово-господарська діяльність.

Будівля школи прийнята в експлуатацію в 1980 році. Але не зважаючи на великий вік, та зношеність, адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази школи, підтриманню у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізовано бухгалтерією відділу освіти. Протягом навчального року систематично здійснюється виплата зарабітньої плати, надбавок, доплат працівникам школи. Вчасно здійснювалися проплати за спожиті школою енергоносії. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників школа не виходить за ліміти спожитих електроносіїв.

Адміністрація школи приділяє достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори , вестибюль школи поступово поновлюється новими сучасними пластиковими стендами , активно проводиться робота поозелененню коридорів. Подвір`я школи зажди прибране, доглянуте. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, вивезення сміття з території школи.

Але повноцінна підготовка нашої школи до нового навчального року стає проблематичною через відсутність коштів.

Управлінська дільність

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкіьного контролю, та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників в навчально-виховного процессу забезпечує координацію їх діяьності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У навчальному закладі в наявні усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі інтернет стало можливим користуванням матеріалами сайтів Мінстерства освіти, головного управління освіти, сайтами обласного інституту післядиплонної освіти, що дає можливість оперативно і мобільно користуватись достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами.

Контроль – це важлива, складна та об'єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіщі питання школи, своєчасно реагувати та відхилення від норм та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато форм контролю за станом навчально-виховного процесу і в першу чергу, таких як вивчення стану викладання предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів тощо.

Враховуючи сучасної вимоги, стиль керівництва Білогородської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримуються. Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обираються найбільш оптимальні, затверджуються і в подальшому здійснюються. Основними формами спілкувати є наради, індивідуальні бесіди. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявні твори вирішення справ; переважають такі методи керівництва як поради, особистий приклад, похвала; ставлення до людей шанобливе, вимогливість поєднується з справедливостю, спілкування вчівливі, поважливі, рідко з наказом.

У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному з своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розумінні її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагало не тільки від себе, а й від своїх заступників.

Кiлькiсть переглядiв: 84

Коментарi