Вступне слово психолога:

Добрий день шановні колеги. Сьогодні ми з вами будемо говорити про релаксацію та відпочинок, яких ми з вами дуже потребуємо. Обговоримо поняття стресу та дізнаємося як з ним впоратися.

Вправа І. Знайомство.

Мета: сприяти саморозкриттю учасників.

Хід вправи: психолог пропонує кожному знайти у себе будь – яку річ ( у кишені, сумці) та розповісти групі про історію свого власника. Наприклад « Я – ручка Ірини, знаю її недавно, але можу розповісти про неї…»

Після закінчення учасники діляться враженнями про свої почуття, емоції та складності.

Вправ ІІ. Очікування.

Мета: визначити очікування учасників.

У кожного з учасників є стікери у формі листочків на яких вони пишуть свої очікування. Потім прикріплюють їх до плакату на якому намальовано дерево.

Вправа ІІІ. Опитування.

Психолог: Ми дуже часто вживаємо слово стрес, кожен з нас вкладає свій зміст у це поняття. Дайте відповіді на такі запитання:

1. Що таке стрес?

2. Чи були у вас стресові ситуації?

3. Які емоції вас супроводжували?

4. Як ви поводилися?

Вправа ІV. Інформаційне повідомлення.

Стрес може бути і корисним і руйнівним. Так, поряд із стресорами, спільними для всіх людей, у діяльності педагога є професійні стрес-чинники: відповідальність, необхідність бути спостережливим, постійно підтверджувати свою компетентність. Щоденна робота педагога є досить великим навантаженням на психіку, тому що весь час перед нами стоять нові завдання. Проте стресам можна протидіяти. Стрес можна послабити або взагалі усунути з нашого життя за допомогою зміни свого ставлення до реальності, управляючи своїми думками. Наш розум має надзвичайну силу, яку потрібно направити на ослаблення стресу, а не на його посилення. Ви відчуваєте стрес у тому, коли переконали себе в цьому. Ви безпорадні тільки тоді. Коли відчуваєте себе безпорадним. Змінюючи свої думки, сподівання, ви навчитеся жити без стресу. Змінюючи себе, ви відчуєте, що змінилися люди і події, які раніше змушували вас хвилюватися.

Вправа V. Стаканчик.

Мета: послаблення стресових переживань.

Хід вправи: Кожен учасник бере в руку простий пластиковий стаканчик. Психолог пропонує подумати, які життєві ситуації чи переживання турбували вас останній час. Учасникам дається можливість самостійно подумати, що вони хотіли б покласти в стаканчик, або за згодою учасників проговорити те, що вони відчувають. Після цього учасникам пропонують зім′яти стаканчик і покласти його в коробку. Коли всі віддадуть свої стаканчики, коробку потрібно запакувати.

Вправа VІ. Плакат- побажання.

Мета: сформувати правила поведінки під час стресу.

Хід вправи: Учасників поділити на дві групи. На кожен стіл психолог роздає підготовлені аркуші паперу, олівці, ножиці, клей. Учасники кожної групи пропонують свої методи боротьби зі стресом. Плакати потрібно оформити за допомогою малюнків, вирізок з газет чи журналів. Потім презентують. Виготовлені плакати можна повісити в кімнаті для вчителів.

Вправа VІІ. Лист до себе.

Мета: провести самоаналіз.

Хід вправи: Декому краще допоможе впоратися зі стресом перенесення своїх хвилювань на папір. Учасникам пропонують написати листа самому собі. Довірте паперу все, що відчуваєте і думаєте. Листи можна не обговорювати. Учасникам їх пропонують зберегти або зробити те, що вони бажають. Після завершення вправи обговорити чи легко писати листа, які емоції виникали, що було найважче.

Вправа VІІІ. Місце спокою.

Мета: розслаблення.

Хід вправи: Учасникам пропонують сісти зручно, закрити очі. Спокійно вдихнути і видихнути. Уявіть собі, що ви пливете на човні по морю, далеко від дому. Усі проблеми і турботи залишилися вдома, ви почуваєтеся вільно. Ваш човен пливе по хвилях. Ви насолоджуєтеся почуттям спокою. Ви спокійні й розслаблені. Ви відчуваєте своє дихання. Теплий спокій розливається по всьому тілу. Ви дедалі спокійніші, вільніші. Ваш човен наближається до острова. І ось ви сходите на берег. Ви відчуваєте тепло піску. Ви лягаєте і відчуваєте тепло… На губах у вас морська сіль. Насолоджуйтеся почуттям спокою… Сюди ви зможете повернутися будь–коли . Це місце дасть вам упевненість… Настав час повертатися в реальність. Повільно розплющуйте очі.

Вправа ІХ. Підбиття підсумків.

Психолог: Сьогодні ми вчилися справлятися з стресами. Намагайтеся їх уникати, Не накручуйте себе. Користуйтеся правилами, які ми з вами обговорили.

Учасникам на стікерах у формі квіточок написати чи справдилися їх очікування. Стікери наклеїти на той плакат, що і на початку заняття. ( На дереві з листочками – розцвітуть квіти).

Вправа Х. Прощання.

Учасники стають у коло, беруться за руки, заплющують очі і, стискають руки, намагаються передати один одному тепло свого серця.

Список використаної літератури.

1. Психологічний клімат колективу/ За редакцією С.Максименко, - К.: Главник, 2004

2. Психолог № 32, 2006

3. Романкова Л.М. Оптимізація конфліктної взаємодії в педагогічному колективі / За редакцією З.С.Карпенко.- Івано –Франківськ, 2004

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 72

Коментарi